IndeksFAQRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Opis i spis genetyk oraz zdolności

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Jęcząca Marta
Admin
Admin
avatar


PisanieTemat: Opis i spis genetyk oraz zdolności   Czw Lip 30, 2015 3:45 pm



WAMPIR

Magiczna istota, która słynie z gryzienia ludzi w szyję i wysysania ich krwi. Są one częścią rodziny istot znanych jako Living Dead, czyli dosłownie Żywe Trupy. Są one niezwykle blade i wychudzone z ostrymi kłami. Mają awersję do czosnku i nie mogą przebywać w pomieszczeniach, gdzie czuć czosnek (niezależnie, czy to w postaci rośliny, czy ząbków czosnku). Piją krew, choć są w stanie jeść rzeczy takie jak paszteciki. W Miodowym Królestwie sprzedaje się lizaki, które smakują jak krew. Prawdopodobnie z nich korzystają wampiry. Wbrew opinii wampiry wcale nie żyją wieczność. Żyją do z reguły do 200 lat. Amarillo Lestoat umarł w wieku 201 lat, a Carmilla Sanguina w wieku 196 lat. Wiadomo, że wampiry są wrażliwe na światło słoneczne tak jakby miały fotoalergię. Są silniejsze i szybsze od przeciętnego człowieka, ale nie jakoś znacznie.
Mówi się, że rodzina Avery ma wśród członków wampiry, ale do tej pory nie potwierdzono, choć większość z nich ma bladą skórę i są nienaturalnie szczupli.
Wampiry:
Niedostępni są uczniowie-wampiry!
Wampiry-dorośli:
- Z rodziny Avery (1/2):
* Balius Avery
*
- Spoza rodziny Avery (0/2):
*
*




WILKOŁAK

Istota magiczna występująca na całym świecie. Można się w niego zmienić wyłącznie na skutek ugryzienia przez jednego z nich lub urodzenia się wilkołakiem. Nie znaleziono jeszcze na to lekarstwa i jeszcze nie wynaleziono Wywaru Tojadowy, który powstanie dopiero pod koniec lat 80-tych lub na początku 90-tych. Raz w miesiącu, przy pełni księżyca, zazwyczaj normalny, o zdrowych zmysłach czarodziej zamienia się w krwiożerczą bestię. Jako jedne z nielicznych fantastycznych zwierząt, wilkołaki atakują wyłącznie ludzi, nie atakują jednak zwierząt.
Wilkołaki:
Wilkołak-uczeń (0/1):
*
Wilkołak-dorosły (0/4):
*
*
*
*





METAMORFOMAG

Osoba, która w każdej chwili potrafi zmienić dowolnie swój wygląd. Nie da się nauczyć tej umiejętności, ale czarodziej może się z nią urodzić, co oznacza, że ma w swojej rodzinie metamorfomagów, bo zdolność ta przekazywana jest genetycznie. Przy silnych wstrząsach emocjonalnych może dojść do zaniku, co sprawia, że całkowita, a nawet częściowa zmiana wyglądu nie jest możliwa.
Metamorfomagowie:
Metamorfomag-uczeń (0/1):
*
Metamorfomag-dorosły (0/2):
*
*





JASNOWIDZ

Utalentowany czarodziej, posiadający zdolność przepowiadania przyszłości przy pomocy swojego "wewnętrznego oka". Przepowiednie wygłoszone przez jasnowidzów są rejestrowane i przechowywane w Sali Przepowiedni w Departamencie Tajemnic w Ministerstwie Magii. Jasnowidzenie jest genetyczną umiejętnością, która często "przeskakuje" kilka pokoleń co oznacza, że nawet po kilku pokoleniach bez jasnowidza może narodzić się dziecko z tą umiejętnością. Przepowiadający przepowiednię jasnowidz znajduje się w transie i po wygłoszeniu słów nie pamięta, że wypowiadał jakąś wizję. Jedni mają ból głowy po przepowiadaniu, a inni nie odczuwają żadnych skutków. Zależy od jasnowidza. Są również tacy, którzy wiedzą co się z nimi dzieje, ale to zdarza się niezwykle rzadko i często tacy cierpią podczas wizji. Mają ból głowy, nie mogą się skupić, gorąco im i tak dalej. Zazwyczaj jednak jasnowidz wpada w bezbolesny trans.
Jasnowidzowie:
Jasnowidz-uczeń (0/2):
*
*

Jasnowidz-dorosły (0/2):
*
*





WĘŻOUSTY

Człowiek, który zna mowę węży. Osoby obdarzone tą umiejętnością często na początku porozumiewają się z gadami nieświadomie. Ludzie nie posiadający tego daru słyszą jedynie niezrozumiały syk. Wężoustość pochodzi od Salazara Slytherina i to jego potomkowie mogą otrzymać gen, dzięki któremu będą mogli rozmawiać z wężami.
Legenda głosi, że nie tylko założyciel Slytherinu posiadał ów dar. Podobno również Rowena Ravenclaw do której - jak głoszą plotki - wzdychał Salazar.
Wężouści:
Niedostępni są uczniowie-wężouści!
Wężousty-dorosły (0/1):
*





POTOMKOWIE WILI

Wila to kobieta, a właściwie widmo kobiety, która hipnotyzuje mężczyzn swą urodą i wdziękiem. Wile zasiedlają lasy, jeziora, góry i obłoki. Potrafią dowolnie zmieniać postać. W formie zwierzęcej mogą ukazać się jako łabędzie, konie, sokoły, węże albo wilki, najbardziej jednak kuszące i niebezpieczne są pod postacią pięknych młodych kobiet o długich, białozłotych, spływających na ramiona włosach, lśniącej skórze, ubranych w mgliste szaty i pląsających w blasku księżyca. Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają o jedzeniu, piciu czy spaniu. Ten, kto napotka tańczące wile, będzie musiał przyłączyć się do nich i tańczyć, dopóki nie padnie z wykończenia. Ten kto wkroczy w elfi krąg (koło wydeptanej trawy), w którym zabawiały się wile, ten już nigdy nie zazna szczęścia.
Choć wile potrafią być dobre dla ludzi i dzielić się swoją wiedzą medyczną i profetyczną, są dość gwałtowne. Nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Wile podobno łączyły się z ludźmi, statkowały i wychowywały dzieci, najwyraźniej bez szkody dla własnego gatunku. Wile są maskotkami bułgarskiej drużyny quidditcha.
Potomkowie wil nie mają takiej mocy jak wile. Żeńscy potomkowie potrafią wywierać wpływ na mężczyzn swoim urokiem. Sprawiają, że mężczyźni zapominają o wszystkim innym i myślą, że kochają bez opamiętania dopóki są w pobliżu. Męscy potomkowie mają taki wpływ na kobiety. Odwrotnie w przypadku homoseksualnych czarodziejów. Półwile i ćwierćwile są bardzo piękne z blond włosami i jasną skórą. Nie spotkano do tej pory potomka wili z ciemnymi włosami, czy ciemną skórą. Podobno geny wil są silniejsze od genów ich partnerów.
Potomkowie wili:
Półwile (0/2):
*
*
Ćwierćwile (0/3):
*
*
*




WIDZĄCY

Legenda głosi, że wampiry i jasnowidzowie wywodzą się od jednego przodka zwanego widzącym. Widzący to istoty, które dzięki "wewnętrznemu oku" potrafią zobaczyć aury ludzi i rozpoznawać nastroje ludzi, a jak ich dotkną podczas transu potrafią dowiedzieć się o historii konkretnej osoby. To przypomina trochę jasnowidzów.
Potrafią również "pożywiać" się tymi aurami, które dają siłę, jasność umysłu i odpędzają zmęczenie, czy strach. Wystarczy wciągnąć obłok aury przez usta. Trochę jak wampiry, ale w przeciwieństwie do wampirów widzący nie krzywdzą swoich ofiar. To tak jakby mała dziewczynka chciała wysuszyć za pomocą wiaderka ocean. Aury są jak ocean, a widzący są jak dziewczynka wyposażeni w wiaderko. Nie jest możliwym zabrania całej aury z właściciela.
Rozpoznawanie emocji po barwach jest bardzo przydatne. Czarna, gęsta powłoka oznacza, że jej właściciel jest bliski śmierci. Czerwona oznacza złość. Fioletowy oznacza strach. Brudnozielony oznacza chorobę. Kolory jasne, pastelowe są wyrazem pełni zdrowia. Żywy żółty jest oznaką podniecenia, szczęścia. Silny różowy oznacza miłość. Widzący odczytują aury jak wróżbici z fusów.
Wierzy się, że widzący dawno wymarli. Kiedyś było ich całkiem sporo na świecie, ale wybuchła panika i większość została zamordowana. Pozostali ukrywali się. Widzącym można się urodzić, co dzieje się co kilka/kilkanaście pokoleń. Umiejętność pojawia się, gdy czarodziej lub czarownica jest już dorosły/a.
Widzący:
Widzący (0/1):
*




KRUCZOUSTY

Mało kto wie, że nie tylko Salazar Slytherin posiadał moc rozmawiania ze zwierzętami - w jego przypadku z wężami - bowiem jeszcze jeden z czterech założycieli Hogwartu rozmawiał ze zwierzętami. Rowena Ravenclaw posiadała umiejętność rozmawiania z ptakami, ale to najczęściej z krukami ją widziano stąd też jej umiejętność nazwano Kruczoustością. Możliwe, że to dlatego też Salazar Slytherin oczarowany był Roweną Ravenclaw jak donoszą plotki historyczne. Osoby Kruczouste są bezpośrednio powiązane z Roweną. Są jej potomkami, dalekimi krewnymi w których żyłach płynie krew założycielki domu Krukonów. Co ciekawe Kruczouści ZAWSZE byli uczniami Ravenclawu.
Kruczouści:
Kruczousty-uczeń (0/1):
*
Kruczousty-dorosły (0/1):
*




ANIMAG

Animag to czarodziej, który ma możliwość zmieniania się w jedno konkretne zwierzę. W przeciwieństwie do metamorfomagów, bycie animagiem to nabyta, a nie wrodzona umiejętność. Pozwala zmienić się w zwierzę nie używając różdżki. Takie przeobrażenie się nie jest jednak łatwe – czarodzieje potrzebują wielu lat ćwiczeń i praktyki, by uniknąć komplikacji podczas przemiany. Animagiem można zostać tylko w postaci jednego, konkretnego zwierzęcia. Nie jest ono wybierane przez danego czarodzieja, tylko zależy od jego wyglądu i cech osobowości. Osoba, która chce zostać animagiem w pełni świadoma wybiera taką ścieżkę. Nie ma możliwości, by osoba nagle zaczęła się zmieniać bez przyczyny i nieświadomie, bowiem nie jest to umiejętność taka jak metamorfomagia. Animagii trzeba się nauczyć tak jak trzeba się uczyć zaklęć, z tym, że animagia jest zaawansowaną magią i trzeba lat praktyk, by móc bez przeszkód zamieniać się w zwierzę.
Zwierzęca forma animaga nie jest ograniczona długością życia stworzenia w jaki się zamieniają. Każdy animag (pod groźbą kary) ma obowiązek zarejestrowania się w Ministerstwie Magii w Urzędzie Niewłaściwego Użycia Czarów. Rejestr zawiera opis postaci, w którą dany animag się zmienia. Główną przyczyną takiego spisu jest możliwość monitorowania przez Ministerstwo czy dany animag nie wykorzystuje swoich umiejętności w niedozwolony sposób, choć jak wiadomo nie wszyscy się przyznają do animagii.
Animagowie:
Zarejestrowani animadzy (0/6):
*
*
*
*
*
*
Niezarejestrowani animadzy (0/5):
*
*
*
*
*





LEGILIMENTA

Legilimencja to zdolność wydobywania uczuć i wspomnień z drugiej osoby. Jest to bardzo trudna umiejętność wymagająca wielu lat nauki. Sama nauka legilimencji też jest trudna. Wymaga ogromnego skupienia, by móc przeforsować naturalną obronę umysłu innej osoby, zwłaszcza jeśli ta osoba uczyła się oklumencji.
Mistrzami legilimencji jest Albus Dumbledore oraz Lord Ten-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wymawiać. Dawniej znanym mistrzem legilimecji był również Salazar Slytherin.
Aby dokonać legilimencji należy wypowiedzieć zaklęcie "Legilimens" (również w wersji niewerbalnej).
Legilimenci:
Niedostępni legilimenci-uczniowie!
Legilimenci-dorośli (0/3):
*
*
*





OKLUMENTA

Oklumencja to magiczna obrona umysłu przed penetracją z zewnątrz (legilimencją). Mało znana dziedzina magii, lecz bardzo użyteczna. Nauka tej dziedziny magii polega na oczyszczeniu umysłu ze wszystkich myśli i emocji, co uniemożliwi wniknięcie z zewnątrz i poznanie ich. Jest to sztuka trudna, nie należy się więc zbytnio dziwić, że bardzo mało osób to potrafi.
Oklumenci:
Niedostępni oklumenci-uczniowie!
Oklumenci-dorośli (0/3):
*
*
*



Źródło: Kruczouści - inwencja twórcza administratora, Widzący - inwencja twórcza + Stephen King "Bezsenność". Pozostałe genetyki i umiejętności na podstawie pottermore oraz stron poświęconych HP

_________________

Moaning Myrtle
If you die, you're welcome to share my toilet.
Powrót do góry Go down
 
Opis i spis genetyk oraz zdolności
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Zwierzęta magiczne
» Spis Magii (forumowy)
» Spis Mocy
» Podręcznik do Starożytnych Run
» Lista zajętych osób do avatarów

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Hogwarts-School :: | :: Sprawy techniczne-
Skocz do: